söndag 8 maj 2011

Lycka!

Jag är just nu en av de lyckligaste människorna i världen. Vi köper hund till sommaren. Det blir en samojed. Jag har läst in mig på rasen och har inga tveksamheter på att hantera en sådan ras. Det ska bli jätteroligt.
Jag har tagit tjänstledigt en vecka innan semestern för att kunna få 6 veckors ledighet med valpen innan jobbet börjar igen.
Nästa helg kommer vi hälsa på valparna. Då är de fyra veckor gamla. En av dessa hanar kommer bli våran!!!
Mina föräldrar kommer ha barnen i ca två veckor. Vi lämnar barnen hos mina föräldrar runt midsommar och när vi kommer hem igen hämtar vi valpen. Då får jag rå på den i två veckor utan vilddjur hemma.
Jag längtar så mycket. Samtidigt njuter jag just nu extra mycket av de fördelar som jag får ge avkall på med hund...som sovmornar. Jag kan ligga och sova till 11-tiden.

Men jag märker redan nu att jag börjat ställa in mig på hundägarlivet. Nu tänker jag; "om jag hade haft hund hade jag gått ut nu". Nu har jag ingen hund så jag behöver inte gå ut. Istället tränar jag på Crosstrainern.

Jag är väldigt sugen på att försöka börja jogga lite lätt. Jag har laddat hem en app som hjälper en fram till 5 km. Jogga-gå intervall. Men jag är väldigt osäker på om mina knän fixar jogging om än så lätt.
Vi får väl se, jag har nya joggingskor iaf.

Just nu ser jag fram emot helgen när vi ska åka till uppfödaren och titta på valparna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar