lördag 14 maj 2011

Så jävla ledsen

Världen kan rasa snabbt. Hjälper inte att Eric Saade fick en välförtjänt tredjeplats i eurovision.

Vi skulle ju som bekant till uppfödaren för att träffa valparna idag. Hon hade 4 hanar och en av dem var tänkt till oss.
Så pratade jag med henne idag, och då berättade hon att valpen som var tänkt till oss inte hade växt som den skulle, och troligtvis var blind. Den gick på saker, och blev utmobbad av syskonen. Hon berättade att hon inte kunde sälja en sådan hund, utan pratade om att ev avliva den om den var blind. Vilket innebar i praktiken att hon hade 3 hanar och att det inte fanns någon till oss eftersom några hade varit före oss. Tackar de nej så finns det valp till oss.

Men världen rasade för mig. Jag har varit så ledsen. Jag skulle ju ta tjänstledigt och allt.

Visst finns det fler uppfödare, men svårigheten är att få det intajmat med semestern. Jag hade tänkt att vara hemma 6 veckor med valpen innan jag började jobba. Visst finns det valpar men i augusti. Eller valpar som planeras.

Men jag har semester i sommar. Och min semester måste jag tyvärr ta ut i sommar. Jag får inte spara den. Och att vara tjänstledig i 6-8 veckor för att köpa en hund känns orealistiskt rent ekonomiskt.

Så jag gråter och gråter. Jag tittar på andra raser. Men då är det ju osäkert med Tjurens allergi. Jag kan tänka mig Leonberger tex. Jag kan tänka mig många raser....men jag hade ju liksom siktat in mig på just denna. Just för att det kändes bra för Tjuren.

Min sinnesstämning och den lycka jag kände bara försvann. Plötsligt känns det nattsvart. Det blir ingen hund i år.....och det känns hur deprimerande som helst. *Snyft*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar